MOBIL v detských rukách? Učme sa od Billa Gatesa!

MOBIL v detských rukách? Učme sa od Billa Gatesa!

11.12.2019 , autor: Kristína Majerová , foto: istockphoto.com

Zaujímavá je  skutočnosť porovnania klasického učenia od učenia za pomoci moderných technológií. Neurológ Martin Stránsky uvádza, že „ak porovnáme študentov, ktorí sa učia z počítača a tých, ktorí sa učia od lektora, je preukázané, že tí, ktorí sa učia od lektora, majú lepšie známky.“ 

Moderné technológie nepomáhajú pri učení viac ako bežné pomôcky

Jedna z najlepších škôl – Sydney Grammar School, kde ročné školné stojí 36-tisíc austrálskych dolárov, je známa tým, že na vyučovaní nepoužíva moderné technológie. Aj pri učení malých detí viac závisí od vzťahu učiteľ-žiak ako od didaktických elektronických pomôcok. 

Mobil a dieťa

Bill Gates, zakladateľ Microsoftu, ale aj Mark Zuckerberg, či Jimmy Wales (Wikipédia) sú ľudia, ktorých detstvo nebolo ovplyvnené počítačom. Chodili do Montessori škôl s dôrazom na vzťah k realite, hrali na hudobné nástroje, čítali knihy, študovali jazyky.

V akom veku mobilný telefón?

Bill Gates má vo svojej rodine zásadu, na ktorej trvá: „Nepoužívame mobilné telefóny pri stole, keď večeriame a nedávame deťom telefóny skôr, ako dosiahnu vek 14 rokov, hoci sa sťažujú, že ostatné deti ich už dostali.“

Mnohí rodičia, ktorí pracujú pre IT sektor priamo v Silicon Valley, kde sídlia technologické giganty ako Apple, Google a Netflix, si veľmi dávajú záležať na tom, aby svoje deti ochránili od vplyvov obrazoviek. Až do takej miery, že na opatrovateľky majú požiadavku, aby pri ich deťoch nepoužívali mobil. 

Zlaté pravidlo pri používaní mobilov:

Podeľte vek dieťaťa 7 a dostanete maximálnu dennú normu. 

Pre sedemročné dieťa je to hodina denne, pre štrnásťročné maximálne dve.

Televízor v detskej izbe? NIE!
Prečítajte si tiež:

Televízor v detskej izbe? NIE!

Benevolentný prístup k technológiám deti poškodzuje

Päťroční škôlkari, ktorí trávili pri displejoch viac ako 2 hodiny denne, mali osemnásobne väčšiu šancu dopracovať sa k príznakom ADHD oproti deťom, ktorých rodičia technológie limitovali na maximálne polhodinu.

Čím viac deti ťukajú do obrazovky, tým viac problémov majú s rečou. Mnohé z nich majú aj zníženú schopnosť empatie, agresívnejšie správanie a horšie školské výsledky. 

Späť na úvod